У листопаді – грудні 2020 року в нашій школі пройшли тематичні заходи в рамках акції «16 днів проти насильства» та Всеукраїнського тижня права. З метою привернення уваги учасників освітнього процесу до проблеми насильства у суспільстві та попередження негативних явищ, що можуть призвести до насилля або спровокувати його вчинення, проводились просвітницько-інформаційні заходи у рамках акції:
– конкурс малюнків на тему: «Світ проти насильства»;
– тренінгові заняття «Ми проти насилля», «Насилля в сім’ї», «Шкільний булінг», «Світ без насильства», «Стоп боулінг», «Краще разом грати, а ніж з когось кепкувати»
-квест для учнів 3 класів «Подолаємо конфлікти дружною командою» для згуртування колективу, розвитку вербального і невербального спілкування та навичок саморегуляції;
-участь команди школи у районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Молодь обирає здоров’я» (дистанційний формат);
-перегляд мультфільмів та відеоматеріалів про форми й види насильства «Посієш вчинок – виросте звичка»(учні 5-А класу);
Проведені заходи, стали приводом для аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей; сприяли вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків.
Щорічно ми організовуємо різноманітні тематичні заходи протягом Всеукраїнського тижня права з нагоди річниці прийняття Загальної декларації прав людини, головне завдання якого – показати важливість правової освіти українців, виховувати в них повагу до закону та прав людини, залучити до участі в цікавих правових заходах:
– стенд правових знань «Ми і право», «Закон та відповідальність», «Закон і ми»;
-морально –правова експрес-гра «Подорож країнами Закону, Права і Моралі» (учні 9-10-х класу);
– «Дебати: право на приватне життя», «Свобода та особиста недоторканість громадян», «Без правової культури немає правової держави»( учні7-х класів);
– виховні години з метою запобігання дискримінації та насильству в школі та вдома «Стежинками прав дітей» (4-ті класи);
-урок-гра «Я маю право» (проведений практичним психолоом школи з учнями 4-х класів) з виконанням цікавих завдань на правову тематику «Будуємо наш спільний дім» з метою навчити усвідомлювати те, що діти, так як і дорослі, мають право на захист своїх інтересів; формувати бажання вміти захищати свої права( захід підготовлений практичним психологом
-гра-вікторина «Правда чи дія», під час якої обговорювались проблемні питання «Я маю право…», «Немає прав без обов’язків », Вміння знаходити себе в суспільстві», «Діти мають знати свої права»(учні 5-Б класу);
-«Відкритий мікрофон»- «Права та обов’язки дітей. Сторінками Конвенції ООН» (учні 5-х класів);
-«Запитання-відповіді»-«Дискримінація прав дитини» з використанням відео презентацій на правову тематику (учні 6-х класів);
-«Інформаційна година»на тему «Мій улюблений світ без насилля», «Проблематика прав людини в сучасному суспільстві»(учні 8-х класів);
-конкурси учнівських малюнків: «Мої права в малюнках», «Мої права захищені державою», «Особисті права», «Права людини очима дітей»;
-практичне заняття правознавчого гуртка «Феміда»- «Звернення громадян» та створення буклетів «Права та обов’язки дитини» для учнів початкових та середніх класів.
Проведення різноманітних заходів мали на меті підвищити правову культуру дітей, стимулювати в них бажання реалізувати свої права, необхідність виконувати обов’язки, виховувати повагу до прав інших.
Робота над формуванням правових відносин продовжується і далі. Вона сприяє розширенню правових знань дітей, формує вміння співвідносити в житті норми моралі і права, застосовувати правові знання в повсякденному житті.